Wykłady w ramach Międzymarodowych Spotkań Teatrów Tańca
Taniec a sztuki plastyczne
Taniec w sztukach plastycznch na przykładzie: Degas, Renoir, Rodin, Toulouse-Lautrec, Fotografii
Wpływ sztuk plastycznych na taniec na przykładach: Kathe Kollwitz i Zielonego Stołu, Malarstwo renesansowe i Richard Alston, impresjonizm i “Amerykanin w Paryżu”
Wprowadzenie do koncepcji Gesamtkunswerk. Przykłady Gesamtkunswerk, gdzie współpraca pomiędzy sztuką projektowania a choreografią odgrywa kluczową rolę, takie jak: Rosyjski balet Diaghileva, Ballets Suedois, Isamu Noguchi i Martha Graham, Oskar Schlemmer, Robert Rauschenberg i Merce Cunningham, Anish Kapoor i Akram Khan
Stuart Sweeney kontynuując działalność pedagogiczną, bankową i doradczą ralizował on także swoją pasję związaną z tańcem i krytyką tańca. Jest założycielem i dyrektorem międzynarodowego portalu CriticalDance, który obejmuje wszystkie rodzaje twórczości tanecznej i jest także gospodarzem forów dyskusyjnych m.in. Rambert Dance Company oraz festiwali w Bytomiu i Lublinie. Stuart Sweeney pisze także dla Dance Europe Magazine oraz Postimees, wiodącego dziennika estońskiego. Jego szczególne zainteresowanie obejmują: taniec w Estonii, taniec a prawa człowieka, infrastruktura tańca i pozyskiwanie funduszy.
Taniec a sztuki plastyczne – pomiędzy teorią a praktyką
Rola perspektywy w malarstwie i balecie: wzajemne relacje
Reprezentacja ciała i ruchu w malarstwie H. Matisse’a, M. Duchampa, K. Malevicha, Y. Kleina, Jasona Pollocka.
Możliwości inspiracji pośredniej i bezpośredniej sztukami plastycznymi na przykładzie prac współczesnych choreografów: Sidi Larbi Cherkaoui, Tero Saarinen, Marie Chounaird, La Ribot, Katarzyna Kozyra, Oona project, Superamas etc.
Paralelność zmian w estetyce sztuk: czy i kiedy sztuki plastyczne wyprzedziły taniec?
Joanna Szymajda pisze doktorat o tendencjach estetycznych współczesnej choreografii europejskiej na Uniwersytecie Łódzkim i Uniwersytecie Paryż III Sorbonne Nouvelle. Ukończyła studia psychologiczne i kulturoznawcze na UŁ oraz obroniła prace mgr z psychologii międzykulturowej i teatru na Uniwersytecie Lumiere Lyon II. Publikuje teksty krytyczne i naukowe z estetyki tańca, pracuje jako moderator, dramaturg, kurator tanca.